Informatie over wedstrijduitslagen en competitiestanden Uitslagen en standen zijn te vinden op de website van de NeVoBo. Iedereen kan de uitslag van zijn wedstrijd invullen, ook als het een uitwedstrijd betreft!
Ga naar de betreffende wedstrijd en klik op ‘standaardteam ophalen’;Controleer bij ‘Spelers’ of de juiste spelers van jouw team er correct in staan.
Na de wedstrijd:
Controleer samen met de scheids de ingevoerde gegevens (eindstand, uitgekomen spelers en straffen); Geef met je betreffende vinkje het akkoord onderaan het resultaatscherm. Let op: de verzonden gegevens kunnen niet meer gecorrigeerd worden.
Wedstrijdwijzigingen Een eigen team wil een wedstrijd verzetten:
Wedstrijden dienen in eerste instantie conform de planning te worden gespeeld
Bij te weinig spelers dient een team in te lenen van een ander team (nooit uit een hoger niveau spelend team) of de wedstrijd met 5 spelers te spelen.
Indien dit niet kan dan:
Caroline van wedstrijdzaken zo snel mogelijk informeren, minimaal 2 dagen vóór de origineel geplande wedstrijd.
Zelf contact opnemen met de tegenstander om tevens een nieuwe afspraak te maken: datum, tijd en locatie
Zodra een nieuwe afspraak is gemaakt, dit per ommegaande doorgeven aan Caroline van wedstrijdzaken.
Een wedstrijd is pas gewijzigd als dit in de Nevobo-app zichtbaar is
Als het een thuiswedstrijd betreft, dan ook zelf contact opnemen met scheidsrechterszaken of het team dat de scheidsrechter levert conform het schema, zodat de scheidsrechter niet voor niks in de hal staat.
De tegenstander wil een wedstrijd verzetten. Dit verzoek kan binnenkomen via de mail (via de Nevobo) bij wedstrijdzaken of rechtstreeks bij de aanvoerder van het team. In dat laatste geval wordt wedstrijdzaken meestal niet meegenomen.
Wijzigingsverzoek komt binnen bij Caroline van wedstrijdzaken:
Wijziging wordt z.s.m. via whatsapp of via de mail aan het team doorgegeven.
Het team dient aan te geven of het opgegeven voorstel wordt geaccepteerd of niet, of
Het team neemt zelf contact op met de tegenstander als er geen of een fictief voorstel is gedaan om een nieuwe datum en tijd af te spreken.
Het team informeert wedstrijdzaken, zodat het op de Nebobo-site kan worden ingevoerd.
Wijzigingsverzoek komt binnen bij het team:
Het team informeert direct Caroline van wedstrijdzaken en scheidsrechterszaken als het een thuiswedstrijd betreft (om te voorkomen dat de scheids er voor niets staat).
Het team spreekt met de tegenstander een nieuwe datum en tijd af.
Het team informeert Caroline opnieuw over de nieuwe datum en tijd.
Dus:
Caroline van wedstrijdzaken belt, appt of mailt andere verenigingen/teams niet om op het laatste moment wedstrijden af te zeggen; dit is een taak van het team zelf.
Caroline van wedstrijdzaken regelt geen nieuwe afspraken tussen onze en andere verenigingen (maar kan eventueel bij de jeugdteams wel ondersteunen).
De Nevobo zet wedstrijden niet meer ‘open’: nieuwe afspraken dienen per ommegaande tussen beide teams gemaakt te worden.
Wedstrijden die te laat worden verzet kunnen leiden tot een geldboete en zelfs tot het in mindering brengen van 3 punten.
Foutief ingevoerde uitslagen in het DWF Indien achteraf blijkt dat er een foutieve uitslag is ingevoerd in het digitale wedstrijdformulier, dan kan dit alsnog via wedstrijdzaken bij de Nevobo worden gewijzigd als er een mail wordt verzonden met daarbij een mail van de tegenstander dat deze wijziging akkoord is.